Bersama Ikon (2023) | Datuk Pkharuddin Ghazali (Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia)

 


Sebagai seorang Pengakap, saya sangat teruja semasa pertama kali bersua muka dengan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia (KPPM) di Ixora Hotel Penang sempena Konvensyen TS25 Perigkat Kebangsaan pada 26 Oktober 2022. Semasa sesi Ucaptama yang dirasmikan oleh KPPM beliau turut menceritakan kisah beliau seorang Pengakap Raja. Sangat sesuai beliau di angkat menjadi IKON Pengakap Raja di Malaysia.

Jom sama-sama kita saksikan bual bicara bersama Ikon Pengakap Raja yang telah disiarkan pada 19 Januari 2023 di Didik TV (NTV7).


Di bawah meruapakan gambar kenangan yang sempat saya rakam semasa Ucaptama beliau di Konvensyen TS25 Perigkat Kebangsaan. (Saya merupakan salah seorang AJK Multimedia)

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM

KPPM


Idola kita semua sebagai seorang pendidikan. Sama-sama kita usaha tak kira di mana kita berada (JPN .PPD, Sekolah) bagi melahirkan Anak yang Baik lagi Cerdik. Formula ABC yang sering di ungkap oleh KPPM dan semalam (19 Januari 2023) semasa Majlis Amanat Tahun Baharu 2023 oleh YB Menteri Pendidikan juga ada menyebut tentang ABC. 

Previous Post Next Post